Starostka Hujová: Dostanu metro na Žižkov a tunel na Spojovací

Praha trpí mnoha neduhy – a kdo jiný by je měl znát lépe než starostové městských částí, kteří problémy řeší v první linii a jsou občanům nejblíže? Vladislava Hujová do letošního léta starostovala Praze 3, kterou zbavila mnoha heren a úspěšně bojovala proti graffiti. Pochvaluje si, že Žižkov žije mnoha akcemi a chce, aby jeho specifickou atmosféru objevili i turisté, kteří Žižkov nebudou vyhledávat jen pro ubytování.  Jako kandidátka hnutí Starostové pro Prahu se pouští do boje o pražský magistrát a její cíl je jasný – zařídit pro Žižkov metro.

 

 

Ještě nedávno jste byla ve vedení Prahy 3. Jaké účty byste složila zdejším obyvatelům? Co se vám podařilo vybudovat?
Já začnu naopak tím, co se mi podařilo zlikvidovat – celkem asi 1 600 hracích automatů. Tím, že jsme zavřeli 120 heren, jsme městskou část zbavili problému, který dokáže zničit celé rodiny. A co jsme vybudovali? Mezi jinými třeba informační centrum s galerií na náměstí Jiřího z Poděbrad, kulturní centrum Vozovna, nový park na Havlíčkově náměstí, zcela nové Komenského náměstí.  Prosadila jsem antigrafitti program, do kterého už se přihlásilo více než tisíc majitelů nemovitostí, kdy radnice na své náklady likviduje následky vandalismu i na fasádách soukromých domů. V ulicích je čistěji i díky projektu Čistá trojka, kdy pružně reagujeme na upozornění občanů a nahlášený nepořádek obratem likvidujeme.

 

Co dalšího zdejším pomohlo?
Velkým tématem v Praze jsou chybějící školky – ale u nás je kapacita dostatečná! Za posledních šest let jsme zřídili 400 míst, stavíme novou školku na Jarově a dalších 250 míst vybudují developeři s novou výstavbou v lokalitě Nákladového nádraží. Celkově mám obrovskou radost z dnešního Žižkova, je to čím dál lepší místo k životu s dostatečnou občanskou vybaveností. Čtvrť žije sousedskou pospolitostí, je zde spousta akcí.

 

Ano, o Praze 3 a její kultuře se vypráví mnohé…
Jistě, vždyť Žižkov je svou specifickou atmosférou vyhlášený! Hrozně se mi líbí, jak to žije okolo Jiřáku, který může být inspirací i pro spodní Žižkov.  Všechny místní lidové slavnosti, ať už je to masopust, pivobraní, Husité na Vítkově nebo vinobraní lákají tisíce lidí nejen z Prahy 3, a to naprosto po zásluze. Chci, aby je objevili i turisté, kteří zatím Žižkov obchází. Charakter Žižkova by si mohli vychutnat v galeriích, starožitnictvích, vetešnictvích, hospodách, restauracích a kavárnách, které začínají vznikat v prostorech po zavřených hernách.

 

Přesuňme se k tomu, co by se dalo na Žižkově vylepšit. Co mu chybí?
Metro a tunel v oblasti Spojovací, který nebude mít přímý výjezd na Koněvovu ulici! To je můj velký cíl v případě úspěchu ve volbách. V metropolitním plánu musí být zafixovány tři nové stanice metra D na Žižkově a vybudování nové tramvajové tratě přes Nákladové nádraží.  Mou vizí je Praha 3 plná zeleně a zbavená tranzitní dopravy.
Ze všech sil budu bojovat za výstavbu vnitřního a vnějšího městského okruhu, který rozhodně zlepší kvalitu života.
Dlouhodobě prosazuji, aby se stavitelé, kteří proměňují například prostor Nákladového nádraží, starali o občanskou vybavenost. Musí budovat parky, školy a školky.

 

Zmínila jste výstavbu bytů na místě Nákladového nádraží. Bydlení je ale velkým tématem celého města. Lidé chtějí kupovat byty, dokonce na ně mají i peníze – jenže byty na trhu jednoduše nejsou. A to žene nahoru nejen nákupní ceny, ale také nájmy. Je to velká bolest, co s ní?
Za mě je odpověď jasná, město se musí stát developerem. Je neakceptovatelné, aby rodina, která má normální příjem, bojovala s výší nájmu. Proto by mělo město zajistit a budovat nejen sociální bytový fond, ale také obecní. Ten by byl určen pro střední třídu, které nabídne korektní nájemné. Rodiny tak přestanou být rukojmím politiků a komerčních developerů.

 

Jaké další priority vidíte pro Prahu?
Město se snaží vycházet vstříc cyklistům a dalším sportovcům, což je velmi dobře. Ale zapomíná se na jiné zájmové skupiny, jako jsou například zahrádkáři. Město má budovat zázemí pro trávení volného času svých obyvatel. Budu prosazovat, aby hl.m. Praha na svých pozemcích zajistila stabilizaci a budování nových zahrádkových osad, budovala psí cvičiště a také zázemí pro letní dětské tábory, ve kterých by se děti mohly inspirovat myšlenkami Jaroslava Foglara.

 

Kdybyste měla minutu na to, abyste mohla voličům cokoliv vzkázat, co by to bylo?
Nevěřte politikům, kteří tvrdí, že mají zázračný recept na všechno. Zaměřte se na to, jak kdo jedná a jaké jsou za ním činy a výsledky. Zde opravdu jedná, nebo jen slibuje. Politika je o schopnosti se domluvit a hledat smysluplnou cestu. K tomu je třeba diskuze, respektu a konstruktivní spolupráce. A rozhodně běžte k volbám! Nejen politici, ale my všichni jsme zodpovědní za osud Prahy.

 

 

Vladislava Hujová chce zařídit metro na Žižkově, zavést novou tramvajovou trať a vybudovat tunel na Spojovací.

 

Kdo je Vladislava Hujová?
Narodila se 26. 7. 1963, vystudovala VŠE v Praze, obor ekonomicko-matematické výpočty – dnes je členkou její Správní rady. Od roku 2010 do června 2018 pracovala jako starostka Prahy 3. Od roku 2014 je také zastupitelkou hlavního města Prahy. Působí jako členka Správní rady Skautské nadace Jaroslava Foglara a členka Správní rady Nadačního fondu na podporu realizace pavilonu Alfonse Muchy na vrchu Vítkově pro Slovanskou epopej. Vladislava Hujová se hlásí k pravicovému a spíše konzervativnímu smýšlení – kvůli věrnosti svému přesvědčení opustila na jaře 2018 TOP09 a bude kandidovat za hnutí Starostové pro Prahu, které tyto myšlenky podle ní reprezentuje lépe. Do politiky vstoupila s touhou něco změnit a nebýt jen pasivním kritikem poměrů.